מדריך בתחום רשלנות רפואית


ממש כשם שיש עורכי דין לענייני ביטוח, לענייני נזיקין, לענייני משפחה ועוד, ישנם עורכי דין רשלנות רפואית. אלו עורכי דין שהתמחותם היא בתחום הכל-כך רגיש הזה: רשלנות רפואית, על כל הדברים שעלולים לקרות במסגרתה.

עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית עוסקים במקרים מורכבים ובעיתיים, כמו מצבים של רשלנות רפואית בלידה או בניתוח ועוד. מכיוון שכל נושא הנוגע לבעיות רפואיות הוא רגיש, נדרשים אותם עורכי דין להגיע עם ידע מקדים רב, בעיקר בשביל להרגיע ולהציג את שעתיד לקרות מעכשיו למשפחה או לפונים אליהם.

מעוניינים בעורך דין רשלנות רפואית? השאירו את הפרטים שלכם ויחזרו אליכם בהקדם

למעשה, ראוי להפריד בין רשלנות רפואית לבין התביעה כנגד רשלנות רפואית. תביעת רשלנות רפואית בה לדרוש פיצוי מקסימלי מגורמים מסוימים האמונים על שמירה על הבריאות של המטופל ואי-עמידתם במטלה זו. אך מהי בדיוק רשלנות רפואית?


לא כל טעות היא רשלנות

כאשר רופא אינו מאבחן בעיה מוקדמת, או אינו מבצע את תפקידו כהלכה, במקרה של רשלנות רפואית בניתוח, לדוגמא, המצב עלול להיחשב כרשלנות רפואית. עם זאת, הקביעה האם הייתה רשלנות קשורה בכך שתפקודו של הרופא הוא שהיה הבעייתי. בתי משפט, שנאלצים להתמודד עם השאלה – "הייתה או לא הייתה רשלנות", קבעו שני מבחנים לקביעה האם הייתה או לא הייתה רשלנות רפואית: מבחן הרופא הסביר ומבחן הקשר הסיבתי.

הראשון, מבחן הרופא הסביר, מתבסס על בדיקה של עובדות, בהן תלונות החולה והסימפטומים המופיעים – ובחינה האם שיקול הדעת שהרופא הפעיל היה הגיוני. כך, גם אם ברמת העיקרון נראה שהרופא טעה, ייתכן ושיקוליו היו סבירים והגיוניים ולכן לא מדובר ברשלנות.

מבחן הקשר הסיבתי, המוכר גם כמבחן הסיבה והתוצאה, יגיע רק אם במבחן הראשון נקבע כי הרופא התרשל בתהליך. בהמשך לכך, בית המשפט ייבחן האם בעקבות התרשלות זו נגרם הנזק, דהיינו, שהיא הגורם לבעיה או פגיעה מסוגים שונים באדם התובע. אם שני המבחנים ייקבעו כקיימים, משמע, שהרופא התרשל וישנו קשר סיבתי בין הרשלנות לתוצאה, בית המשפט ייקבע פיצויים לתובע.

אז למה עורך דין רשלנות רפואית? כשאנחנו במצב פגיע, עומדים מול מערכת בירוקטית ומשומנת, כדאי שיהיה לצידנו מישהו שמבין איך הדברים עובדים ומה נדרש לעשות כדי להוכיח את צדקתכם. עורך דין המתמחה בתחום יבטיח זאת