רשלנות רפואית בניתוח – לא יוצאים מהניתוח בחשש

שום מקרה של רשלנות רפואית הוא לא נעים, אך מעטים המקרים שמעוררים אי נוחות כמו רשלנות רפואית בניתוח. אם גם אתם חוויתם זאת, אז תרשו לנו לעזור לכם לקבל את כל הכלים כדי לקבל את הפיצוי ההולם 
 
בספרות המקצועית הרפואית והמשפטית, מקרי רשלנות רפואית בניתוח מוגדרים כגורם המוביל בתחום של תביעות רשלנות רפואית. לצערם של המנותחים, לא מעט רופאים נוקטים בגישה שנעה בין חוסר מקצועיות ליהירות בעת ניתוחים שהם מבצעים, דבר שבא על חשבון בריאותו של המטופל.

כיום קרוב לארבעים אחוז מתביעות רשלנות רפואית משתייכים לקטגוריה של רשלנות רפואית בניתוח.  זה כולל בתוכו גם רשלנות רפואית בניתוחים קיסריים, אז נכנסים לקטגוריה זו ולא דווקא לקטגוריה של רשלנות רפואית בלידה.

מקרים מוכרים כרשלנות רפואית בניתוח

  • מצב בו הרופא מבצע פעולה בניגוד למה שסוכם עם המנותח
  • מצב בו הרופא נוקט גישה לא סבירה בעת הניתוח
  • החלטה של הרופא לעזוב את הניתוח ולא להיות חלק ממנו
  • התנהלות לא מקצועית שמסכנת את החולה בעת הניתוח

יש לזכור שכל אחת מהנקודות הנ"ל פוגעת בנו לא רק כחולים אלא גם כפרטים בעלי יכולת החלטה עצמית. ההחלטה של הרופא לעשות משהו בניגוד למה שסוכם עם המנותח, אזי שהיא לוקחת ממנו את היכולת להחליט האם הוא מעוניין בכך או לא ולא מאפשרת לו לקבל חוות דעת שנייה בנושא.

החלטה של הרופא לעזוב את חדר הניתוח שמה את המנותח בידיים לא מקצועיות ולמעשה נוטלת מהרופא המנתח את האחריות על הניתוח. התנהלות לא מקצועית ולא סבירה, יכולה לפגוע בבריאותו של המנותח וכן ביכולת השיקום שלו לאחר הניתוח.

מי ומי באשמים 

נקודה מעניינת בכל הקשור לרשלנות רפואית בניתוח היא, שהאשמה איננה נופלת רק על הרופא המנתח. עורכי דין רשלנות רפואית מקבלים לידיהם תביעות משפטיות על רשלנות רפואית גם כנגד שאר אנשי הצוות בחדר הניתוח במידה והם נקטו אלו שנקטו בפעולה הרשלנית או לא נקטו פעולה כשנדרש.

כך למשל, אנחנו עדים לתביעות רבות נגד מרדימים הן בעקבות אי בירור כל המידע על המטופל לפני הניתוח, שימוש לא נכון בחומר שלפניהם בזמן הניתוח והן בעקבות אי טיפול במנותח עם סיום הניתוח. כמו כן אנחנו רואים תביעות רשלנות רפואית נגד המנתח השני בניתוח (בכל ניתוח נוכחים שני מנתחים), ואפילו נגד האחיות שמטפלות במנותח באופן סיעודי. מן הסתם , כמו כמעט בכל מקרה של תביעת רשלנות רפואית , גם במקרים של רשלנות רפואית בניתוח, הנתבע הוא לא רק הרופא אלא גם המוסד שמייצג אותו ואפילו משרד הבריאות

מי יכול להגיש את התביעה? 

מאחר ומן הסתם המנותחים לא בהכרח מודעים לעובדה שהיתה רשלנות רפואית בעת הניתוח, אזי שמלבדם גם הקרובים שלהם (דרגה ראשונה או אפטורופסים) יכולים להגיש תביעת רשלנות במקרה של ניתוח.

בישראל מוכרים מספר מקרים בהם רופאים נטשו את המנותח בחדר ניתוח, בין היתר זכור המקרה של פרופסור אדם סמולינסקי , פרופסור לב בכיר מבית חולים שיבא , שפשוט נטש את מטופליו באמצע הניתוח. בחלק מהמקרים זה גרם למותם של מטופלים. במקרים אלו, גם משרד הבריאות נכנס לא פעם כתובע במשפט.

מחפשים עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית בתחום הניתוחים? אצלנו תקבלו את כל המידע בתחום. אתם מוזמנים להשאיר פרטים , ואנחנו נדאג שעורכי דין מובילים ייצרו איתכם קשר בהקדם