ניתוח שאיבת שומן – מתי עוברים אותו ומה ההבדל בינו לבין דיאטה

הרבה מאוד אנשים מתמודדים עם שומנים באזורים שונים בגוף, שלא ממהרים להיעלם. בין אם זה בקרסוליים, ירכיים, ישבן, וכן כמובן באזורים שאפשר להוריד מהם שומנים אך בתהליך איטי וקשה, כמו למשל בבטן.

הפתרון עבור אלה שרוצים להוריד שומנים מאזורים אלה הוא ניתוח שאיבת שומן. על פניו זה אולי נשמע פתרון מסובך וקשה, אך כפי שנוכל לראות בהמשך המאמר, דווקא מדובר בפתרון מאוד פשוט, במיוחד היום כשיש כלים ואמצעים שונים כיצד לבצע את התהליך בצורה בטוחה.

צריך להבין את המצב לעומק, בשביל לדעת מדוע אנשים בוחרים באופציה הזאת, אופציה של ניתוח שאיבת שומן. כמו שציינו, יש מקרים בהם אי אפשר להסיר מהגוף את השומנים בצורה טבעית, קרי דרך דיאטה או פעילות גופנית. שכן הם לא משפיעים על אזור זה.

זה יכול לייצר מספר בעיות. ראשית, מבחינה אסתטית, ייתכן מאוד שחלק מהגוף ירזה וחלק יהיה יותר שמן. זה יוצר אי סימטריה. שנית, מבחינה פיזית זה יכול לייצר קושי במצבים מסוימים, למשל, זה יוצר קושי מבחינה פיזית, אפילו לבצע פעולות גופניות פשוטות. שלישית, כמובן שזה עלול לפגוע בדימוי ובתחושת הביטחון העצמי.

חשוב להדגיש, לא בכל מצב ולא כל אחד יכול לעבור ניתוח שאיבת שומן. גם אנשים שחשים "שמנים", לא בהכרח יורשו לעבור את הניתוח הזה. שכן יש מצבים בהם הרופאים יקבעו שאין מספיק שומן לשאוב מהם ויש מצבים שהם יקבעו שניתוח כזה עלול לסכן אותם (כולל במקרים בהם יש עודף משקל משמעותי, אז הרופאים ימליצו על ניתוחים חלופיים). במקרים רבים, הניתוח יתחלק לכמה חלקים, על מנת לא לשאוב את כל הכמות הנדרשת בבת אחת. בכל מקרה, כמות השאיבה הנהוגה בכל ניתוח, הוא 2-3 ק"ג.

מה הקשר בין ניתוח שאיבת שומן לדיאטה

כאמור, הניתוח נועד לאפשר לאנשים עם כמות שומן גדולה במקומות מסוימים בגוף, להסיר אותו מהם, בידיעה שדיאטה או פעילות גופנית לא יכולה לעזור במצב כזה. עם זאת, ההמלצה היא כן לשמור על תזונה בריאה ונכונה לפני ואחרי הניתוח.

שכן אם נניח מבצעים את התהליך ואחר כך עולים שוב במשקל, אז מן הסתם, השומן יחזור גם אל אותם מקומות מהם הוא נשאב קודם לכן.

הניתוח כשלעצמו איננו מורכב, הוא דורש הכנות סטנדרטיות כולל צום של מספר שעות לפני, לפני תחילת הניתוח הרופא יסמן מהיכן הוא מתכוון לשאוב את השומן, אחרי שהוא ירדים את האזור, הוא יכניס צינוריות דקות אל המקום ויתחיל לשאוב משם שומן אל תוך כלי מדידה, כך ידע כמה שומן הוא שאב.

בסך הכל הניתוח נמשך בין שעתיים לשלוש, בסיומו המנותח עובר לחדר התאוששות ובהמשך ישתחרר הביתה עם הוראות כיצד לנהוג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *