עורכי דין רשלנות רפואית – כל מה שאתם צריכים לדעת

לאור הגידול העצום במספר התביעות לרשלנות רפואית, אנחנו רואים יותר עורכי דין שמתמחים בנושא. אם גם אתם מחפשים עורך דין בתחום, תשאירו לנו את הפרטים ונדאג שיחזרו אליכם בהקדם 
 
אחרי שבמשך שנים עורכי דין נזיקין טיפלו בעיקר בתביעות עקב פגיעות גוף או תאונות דרכים, החל בשנות התשעים להתפתח בישראל התחום של רשלנות רפואית, זאת בעקבות הזינוק המשמעותי שחל בכמות התביעות שהוגשו לבתי משפט עקב כך.

מרבית עורכי דין רשלנות רפואית בוחרים שלא לעסוק אך ורק בתחום זה ועדיין תמצאו אותם תחת התחום של נזיקין, אך עורכי דין צעירים בוחרים לפנות לתחום זה בידיעה שכאן טמון העתיד המקצועי שלהם.

המגרש של עורך דין רשלנות רפואית

כפי שאנחנו למדנו כבר ממאמרים אחרים באתר, רשלנות רפואית היא תחום נרחב שיכול להתבצע בכל הליך רפואי , בכל שלב שלו. אומנם כיום רוב התביעות נסובות סביב רשלנות רפואית בניתוח, רשלנות רפואית בהריון וכן רשלנות רפואית בילדים, אך בתי המשפט נאלצים להתמודד עם תביעות שונות ומגוונות בתחום.

עורך דין רשלנות רפואית מתמחה בצד של הנזיקין ובאופן בו החוק מפרש אותו. אומנם חלק מעורכי הדין עוברים קורסים מזורזים בתחומי רפואה שונים (ישנן פרקטיקות שמקשרות בין רפואה למשפט , אשר מותאמות לעורכי דין) אך אפשר להבין שאינם רופאים ומכאן שכל דיון בצד הרפואי מצידם חייב להיעשות באמצעות חוות דעת רפואיות מצד רופאים בכירים.

מדריך להגשת תביעה רשלנות רפואית

אם נתקלתם ברשלנות רפואית (או יותר נכון, יש לכם חשש שכך היה) או שאחד מבני משפחתכם נתקל ברשלנות כזו, הצעד המתבקש הוא כמובן פנייה לעורך דין. מה שהוא יעשה במקרה כזה , ינסה להשיג ראיות להוכיח שהרופא פעל בצורה לא סבירה (על פי אמות מידה רפואיות שמבוססות על חוות דעת), שהנזק שנגרם למטופל אכן נגרם לו כתוצאה מהטיפול ושהנזק פועל בשגרת חייו וכן שהמטופל קיבל מהרופא את המידע המלא והוא הסכים לו. במידה ואחת הנקודות לא מוכחת יהיה קשה לעורך דין להוכיח שמדובר ברשלנות ולא בטעות או בנזק שנגרם עקב גורם חיצוני.

בעת תהליך התביעה אתם תראו שעורך דין אוסף חומר לא רק על מצבכם הרפואי (כדי להוכיח את החמרתו) אלא גם על הרופא כדי להוכיח שאין זה מקרה בודד מצידו בו הוא פעל באופן רשלני. במידה והוא ימצא חומר כזה, הרי שמצבו של הרופא מן הסתם, יהיה בעייתי יותר, אז השופטים יראו רשלנות רפואית שיטתית.

5 דברים שצריך לדעת על תביעת רשלנות רפואית

  • ניתן לתבוע על מקרים עד שבע שנים לאחור (מלבד במקרים של רשלנות רפואית בלידה אז ניתן גם למעלה מכך)
  • עלות תביעה יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים (כולל הוצאות, הפסד ימי עבודה, חוות דעת של רופאים, צילומים ועוד).
  • עורכי דין נוטים לקחת או שכר טרחה או לבקש אחוז מסוים מסכום הפיצוי שמשולם לתובע במקרה של ניצחון
  • עורכי דין נוהגים לעבוד עם רופאים מסוימים כדי לקבל חוות דעת מומחים מהם
  • אל תשכחו, כל מקרה של תביעת רשלנות רפואית מגיעה לרוב לתקשורת, במטרה ששאר הציבור ידע אודות הרופא או המוסד שפעלו ברשלנות

 
נתקלתם ברשלנות רפואית? תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שעורך דין מנוסה יפנה אליכם בהקדם. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן אודות רשלנות רפואית מהיבטים שונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *